Elektryczny model ID.BUZZ będzie pierwszym tego typu pojazdem producenta z funkcją jazdy autonomicznej! Jak podkreśla prezes zarządu, Carsten Intra – o istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach.
Prace badawczo-rozwojowe nad samochodami dostawczymi Volkswagena nabierają tempa. Za sobą mają już sukcesy w konsekwentnym wprowadzaniu systemów jazdy autonomicznej. Kiedy możemy spodziewać się autonomicznych dostawczaków na rynku?
Według planu koncernu, moment ten nastąpi w 2025 roku, kiedy to systemy autonomicznej jazdy do użytku w ruchu drogowym.
W tym roku po raz pierwszy przeprowadzimy próby terenowe, w których system autonomicznej jazdy firmy Argo AI zostanie umieszczony w nowym modelu ID.BUZZ, który już wkrótce znajdzie się w sprzedaży. Celem testów jest opracowanie koncepcji wykonywania usługi transportowej i zatrzymywania się w wybranym miejscu, podobnej do tej, którą dziś oferuje MOIA. W połowie tej dekady nasi klienci w wybranych miastach otrzymają możliwość dowozu do wybranego celu autonomicznymi pojazdami.
Christian Senger, szef działu jazdy autonomicznej
(Fot. materiały prasowe Volkswagen)